Feedback geven en ontvangen is en blijft een populair thema. We zien het als vanzelfsprekend dat het hoort bij je werk. We zouden het allemaal moeten doen, want daarmee verbeteren we elkaar. Logisch, maar in de praktijk werkt het anders. We ervaren drempels en daardoor verzinnen we allerlei redenen om het niet te doen. En als je dan ein-de-lijk feedback hebt gegeven, merk je toch dat het niet zo veel impact heeft. Dat motiveert natuurlijk niet echt. Ontvangen is daarnaast ook een kunst, want niet alles wat je krijgt te horen is constructief en relevant. Feedback kan je flink raken. Je wil af van:
- Feedback waarin emotie de overhand heeft.
- Veel energie besteden aan feedback, terwijl de ander er niets mee doet.
- Het gevoel dat feedback conflict veroorzaakt en dat je de relatie beschadigd.
- Een vecht- of vluchtreactie als je feedback krijgt.
- De negatieve nasmaak van feedback.
Feedback krachtig geven en met ontspanning ontvangen
In de training Feedback geven en ontvangen gaan we aan de slag met effectieve feedbacktechnieken, maar ook met overtuigingen rondom feedback die spanning veroorzaken om het te geven en te ontvangen. Deze dag staat in het teken van ervaren en reflecteren, zodat je niet alleen weet hoe je goed feedback geeft, maar er ook zin in hebt om het toe te passen.
Het programma
Deze training duurt één werkdag en wordt gegeven door een Arbeids- & Organisatie psycholoog. We bieden een helder theoretisch kader en vertalen dit naar jouw dagelijkse praktijk. We werken in deze training met een professionele trainingsacteur om direct te experimenteren met nieuw gedrag en vaardigheden. Na de training Feedback geven en ontvangen stimuleren we jou om nieuwe kennis en vaardigheden in de praktijk toe te passen en ondersteunen we je met tips en adviezen.
Wat levert deze training jou op?
- Je ervaart hoe je krachtige en effectieve feedback geeft
- Je snapt wanneer feedback nut heeft en wanneer niet
- Je weet hoe jij ontspannen kunt blijven bij het geven én ontvangen van feedback
- Je leert hoe je duidelijk je grenzen aangeeft en de onderlinge relatie goed houdt
- Je zet feedback in waarvoor het bedoeld is: teamresultaat verbeteren
"Tijdens de training ‘Feedback geven en ontvangen’ in september leerde ik niet alleen technieken, maar ontdekte ik ook waarom ik soms vastloop. De kracht lag in de compacte informatieoverdracht en het praktijkgerichte werken met een acteur. Nu kan ik in de praktijk o.a. direct aan de slag met doelgericht doorvragen na het geven van feedback." – Robert Meijer, Retail Manager Market Plaza.